Tuesday, August 14, 2007

hamilelik zor zanaat..

artik kalan gunler 2 ile baslamaya basladi. kaldi 29 gun. cok agirlastigimi hissediyorum bu ara. bi de hareketli ki Beray hanim oyle boyle degil. tekmeler , hickiriklar , donmeler. hala nasil yer buluyorsa orada. hazirliklarda tamamlanmak uzere.oyuncaklarina , mama sandalyesine kadar herseyi temizlenmis posetlenmis durumda onu bekliyor. bu hafta sonu hastane turumuz var. hastane mi otel mi daha henuz kavrayamadigimiz bir yer. eminim disi seni ici beni yakar vaziyettedir. goruntu olsun da burdakiler icin gerisi onemli degil.
gecen hafta apar topar doktora gittik. dogumda da olabilecek birsey benim su an basima gelmis. zaten ya bu aralarda , bu aralarda da olmazsa dogumda ikinmayla olan bir rahatsizlik. ''kendi doktorumuz'' diye bir kavram olmadigi icin burda klinikte o gun kim varsa ona gorunuyorsun.o gunde Allah'in uyuzu bi kadin vardi , mumkun olmadikca randevu almak istemedigim. ona denk geldim. bir de randevusuz gittigimiz icin beklettiler tam 2,5 saat. hadi o neyse. sonra salak kadin gozlerini kisip basini sallayarak ve her cumlesinin sonunda da gulerek bize durumu anlatmaya calisti. bi merhem surdu rahatlatti beni. ama oyle salak ki bu kadin rahatladim hemen dememe ragmen recete de onu yazmamis. gitmis fitil yazmis. yahu yazsana merhemi. bir haftadir hicbir degisiklik yok ne yazik ki. bugun ogleden sonra tekrar aradik. biz sizi aricaz dediler. iyi, saat 6 oldu hala ses yok. aradik tekrar 20 dk.icinde geri doncez size dediler.neyse doktorlardan biri aradi , sorun nedir diye.. elinin koru. ac bak dosyama. yok efendim ofis kapanmis o yuzden dosyama bakamiyormus , yarin sabah arayip derdime care bulacaklarmis. ne bicim insan bunlar. hamileligin son ayinda ustune dusmesek salladiklari yok. burada cocugun buyuyup buyumedigini karni olcerek soyluyorlar. bi nevi eslestirme. 32. haftadaysan karninin buyuklugu asagi yukari 32 cm. cikmali.iki hafta oncekinde sevdigim doktor ( ki artik hamilelere bakmayi birakmis gecen hafta) 34.haftadayken 35 cikti demisti. iyi dedik. gecen gun gittigimizde ise salak kadinin olcmesiyle bebek 36.haftada 33 cm.cikti. bi de dalga gecerek ''size bakarak birsey soylesek buyuk dememiz gerekirdi ama 6-6,5 pound ya dogar ya dogmaz'' dedi. gelde elinde kalmasin bu kadin. hayir tamam K.da ben de iri insanlariz ama dalga gecer gibi veya hakaret eder gibi bu sekilde soylenmez ki. kaldi ki boylarimiza gore de kilolarimiz gayet iyi yani.
bundan iki ay once dogum yapan arkadasimi da boyle pimpiriklendirdi bu kadin , sonucta gayet normal bir bebegi oldu kizin. eline mezroyu alip olcersen zaten ne kadar saglikli bi sonuc bekleyebilirsin ki. simdi ben bu kadina uyuz oluyorum diye kesin korktugum basima gelir ve dogumumda bu kadin nobetci olur. iki saatte yaptiramaz dogumu bana. ay neyse dusunmeyim ben bunalri , dusundukce sinirlerim tepeme cikiyor. hele bi de yarin arayalim bakalim ne diyecekler...

4 comments:

SELIN said...

bosver takma catmissin delinin birine bu arada bende amerikada yasiyorum burda dogum yaptim ama doktorlarimdan ve hastaneden cok memnun kalmistim banada dogumdan bir hafta once bebek cok kucuk demislerdi 3 kg 255 gr dogdu ICINI FERAH TUT HAYIRLISIYLA KURTULURSUN INSALLAH BIDE SON HAFTALARIN SICAKLARA DENK GELMESI ZOR ALLAH KOLAYLIK VERSIN FILIZ

elvan said...

sicaklar ayr bi mevzuu zaten... eger bir daha hamile kalirsam kisa denk getirmeye calisicam.. :)) takmamaya calisiyorum artik kadini. ama dedim ya gicik oluyorum diye dogumda kesin bu kadin olur hastanede... kismet..

ASYA said...

canım hareketler son haftalarda daha azalıyor..hatta oldukça azalıyor ve genginleşiyor..yani en azından bende öyle oldu:) bilmiş bilmiş konuşmiim ben :) ama normali böyleymiş yerleri daraldığı için kendileride strese girip sakinleşiyolarmış biliyosundur zaten bunları ya:)

Bu arada dr.seçimi çok önemli ben 3 dr. değiştirdim.Biri iyiydi ama çok ekstra ücet talep ediloyardı 2.si güyaa herkes tarafından beğenilen bi dr.du ama biz eşimle hiç tutmadık kendisini şimdi ki idare eder çok şükür bi tane bulduk:)herkesin kriterleri de farklı oluyor seçim konusunda..Umarım doğumda istemediğin birileri düşmez şansına çünkü o anda ki ruh halide çok önemli..
Ay ben çok uzattım yine...
Saat sabahın 5.i uyuyamadım bloglara bi bakiim dedim...
Umarım ikimizin doğumuda rahat geçer..

ASYA said...

bi sürü imla hatası olmuş affola:)