Friday, August 24, 2007

geri sayim

geri sayimda sayilar 1 le baslamaya basladi. bizi de bir heyecan aldi ki gunler yaklastikca daha cok merak eder olduk. dun doktor gorusmemiz vardi. yeni gelen bir doktorlaydi randevumuz. digerlerine gore genc ve sevimli bir kadindi. o da diger doktorun dedigi gibi 6-6,5 pound (2700-3150 gr.)civarinda dogar dedi. artik kucuk bir bebegimiz olacagi fikrine alismamiz gerekecek. aslinda biz kendi kendimizi sartlandirmistik. bizim gibi bir ciftten buyuk bir bebek dogar diye. cunku esim 4,5 kg. ben de 3,5 kg. dogmusuz. hatta buna guvenerek hic yeni dogan kiyafeti almamistim.bi takimimiz ve bir iki tulumumuz var artik bir sure onlari giyecek Beray hanim. yeniden yeni seyler alipta bir kere giydirip bir kenara atmak istemiyorum. ama kime soylediysem dogumun daha kolay olur kucuk bebekle diyor hem de daha cabuk buyurmus. bilmiyorum beni rahatlatmak icin mi soyluyorlar bunlari ama gelince gorucez kolay mi zor mu buyuyorlarmis.
bu arada dogum beklenenden erken olabilirmis. bunu annemlere soyleyince bir paniklediler , bileti erkene mi aldirsak gelecek hafta mi gelsek telasina dustuler. simdi gelin desem ve Beray gelmezse babam o sure icinde isini erken birakmis olacak ki donunce baya bi zorlanicak. babam istiyor ki bebegin gelmesine yakin gelelim daha cok gorelim bebegi. annem icin sorun degil o babamdan daha uzun kalacagi icin o bu durumu pek dert etmiyor ama o da dogumda yanimda olmak istiyor. bakarsiniz belki iki belki uc kisi karsilariz sizi dedim daha da cok telaslandilar. biraz telaslandirayim ama di mi boyle uzaktayken hic naz yapilmiyor bari son gunlerimde yapayim o kadarini da.annemin dogumda yanimda olmasini cok istiyorum , boyle hem uzakta hem dogum insan kendini sanki terk edilmis , kimsesi yokmus gibi hissediyor. ama dogumda burada olmamalarini da cok gozumde buyutup kendime sikinti yaratmiyorum. olmazsa olmaz dunyanin sonu degil ya.haftaya Koray'in da okulu baslayacak bakalim nasil bir dogum hikayem olucak :)

3 comments:

Anne ve Bebisi said...

Ingiltere'de anne adayinda ya da bebekte bir sorun olmadigi surece ebeler bakiyor hamilelere:) Ebe deyince bizde burun kivrilir ama bunlar doktorlardan daha iyi:)

Benim Malezyali, cok tecrubeli bir ebem vardi. 2. bebekte de tum kontrollerimi ona yaptirmak isterim:) Elle karin kontrol yapiyordu ve iki dokunma ile bebegin haftasini shIp diye bulmustu:) Bu arada tecrubeliler karnini elle muayene ediyor, acemiler mezure ile olcuyor.

Mehmed Kaan'in dogumdaki tahmini kilosunu haftalar onceden elle muayenede tahmin etmisti, tam tahmin ettigi gibi cikti. Uzerine bir Ingiliz doktora mezure olcumu ile, bir Turk doktora da ultrason ile muayene oldum ancak hic birisi ebe gibi dogru tahmin edemedi.

Mezure ile olcum pek dogru cikmaz, keske tecrubeli birisi olsa da elle muayene etse. Utrasona da guvenme, doguma 2 hafta varken Turk doktor 2.800 civarinda su an demisti, daha 2 hafta kilo alacakti sozde ama Mehmed tam da ebenin tahmin ettigi gibi 2.480 kg dogdu. (Ebe 6lb'yi gecmez demisti)

Ben de cok uzulmustum dogumdan once inan ki, bana soylendigi gibi kucuk bebekler daha hizli buyuyor. Bilimsel olarak da bu boyle. 1 haftanin sonunda yine ayni Malezyali ebe bebegin kilosunu olcunce, bu kadarini beklemiyordum, well done dedi bana:)) 1 haftada 2.900 olmustu cunku:)))

Dogar dogmaz her 2 saatte 1 emzir. Epidural aldigim icin ilk gun bizimkisinin emmeye, sutle pek isi olmamisti. Bazi cocuklarda boyle bir etkisi olabiliyor. Sen SIK SIK emzir, hizla kilo alacak inshallah.

Sakin sakin kilosunu kafana takma. Normal kilonun alt siniri 2.5 zaten. Bizimkisi 2.5 olmadig halde hic bir seye ihtiyac duymadilar dogum sonrasi. Doktorlar kontrol etti, her sey yolunda, yallah:))) dediler bize:))

Hatta Hintli bir doktor 2. gun kontrol ederken yaninda stajyer 2 genc doktor vardi, onlara: bu kilo bizimkisi gibi (Hindistan) bazi ulkelerde normal kilo sayilir ancak Ingiltere'de "low", normal alti sayiliyor o yuzden kontrol altinda tutuyoruz demisti. Yani her ulkenin standarti da baska baska:))))

Ama bir tavsiyede bulunayim, ilk gunler alt degistirme kazalari vs olacaktir, o yuzden SIK SIK ustunu degistireceksin, elinin altinda 3-5 fazladan newborn, tiny baby, early baby size'larindan olsa iyi olur. Kaan dogunca ona sadece arkadasimin hediyesi olan 2 tiny baby size body olmustu:))

Isin bitince charity'e falan verirsin, ziyan olmaz....

Kolay ve hizli bir dogum diliyorum:)))

elvan said...

tesekkur ederim verdigin bilgiler icin. aslinda kafama cok takmadim kilo olayini. dedigim gibi biz biraz kendi kendimizi pohpohladik buyuk cocugumuz olur diye. hic tahmin etmedigmiz birseydi bebegin kucuk olacagi. ama oyle ya da boyle onemli olan saglikli olmasi. dogunca da kilo alinir o kadar takmiyorum kafama. bana yanilma paylarinin da olma ihtimali buyukmus gibi geliyor cunku dedigin gibi mezure ile ve her seferinde farkli bir dokturun kontroluyle dogru bir bilgiye ulasilmaz.kiyafet konusunda da sanirim elimdekiler yeterli olacaktir, zaten cabuk buyuyorlar. eger yeterli gormezsek son anda da hemen yakinimizda olan olan magazalarin birinden alinir.bunlari takmamak kafaya en iyisi. hayirlisiyla saglikli gelsinde varsin ayni kiyafeti giysin :)))

ASYA said...

canım heyecanla takip ediyorum bende senin doğumunu:)