Thursday, July 26, 2007

uzun zamandir yazicam yazicam bir turlu tembellikten firsat gelmedi. aslinda tembellik yaptigimda yok ama gunler hizli bir sekilde geciyor. uyusuklukta var tabii. bebek gelmeden once yapilacak isler listesinden sonunda bir kalem cikartabildim ve pazartesi gunu mutfak dolaplarimi sildim , duzelttim. gelecek hafta icinde de jaluzileri kuvette yikama , yatagi kurma ve havalandirma tellerini yikama var.
gecen hafta evcini nin sitesinde gezerken tesaduf eseri simit tarifine rastladim ve hemen ertesi gun yapmaya koyuldum. harika oldu.
sonra bu yaptigimi cumartesi gunu gol kenarinda yaptigimiz piknikte arkadaslara soyleyince ''tamam o zaman haftaya kahvaltiya sendeyiz'' dediler. ve bugun kahvaltiya degil ama oglen cayina geldiler. oralardayken bu kadar ozlemle yenecek birsey olacagini tahmin etmezdim ama burda buyuk olay oldu :) gercekten de tadi tam ankara simidi gibi oldu. Turkiye'de olsam hayatta saatlerce ugrasip simit yapmam , yapmama da gerek yok her kose basinda olan ''simit dunyasi'' , ''simit sarayi''ndan gider alirim. ama burda gercekten saatlerce ugrasmana degiyor. ozlemle yiyorsun ve ne yazik ki cabucak bitiyor.
baska baska ne yaptim... aaa evet :gecen hafta bir de bir hocanin gol kenarindaki evine gittik.ufak ama bir o kadar da sevimli bir evi vardi.





bu da koca gobegimle ben... dun gonderdigim birkac fotografta ablam '' ay sen bayaa kilo almissin'' dedi ve moralimi bozdu. halbuki daha 9,5 kilo aldim. cift haneli rakamlarla bile baslamiyor aldigim kilo miktari. tabii simitleri her hafta yapar ve goturursem olacak sonuclar ortada. neyse daha dikkatli olmam lazim. ama once evdeki simitleri tuketmeli.

bu da bahcemizin disina tasmis olan bir adet salatalik. bu sene oyle bereketliydi ki bahcemiz salatalik acisindan. hergun kahvaltida taze taze yiyebildik ve hala da yiyoruz. bir de domates ve biberlerimiz de olursa mukemmel olacak.

bu arada Beray hanim da iyiler. gecen hafta gittigimiz gol evinde yagmis olan yagmurdan dolayi ahsap basamaklar kaygandi ve ben kaydim. cok sukur ki grup halinde indigimiz icin merdivenleri, arkamda birileri vardi ve beni tuttular. zaten sirtustu dusecek gibi oldum ama dusmedim. elim merdiven kolundaydi ve oyle abanmisim ki ona o sirada sadece kolum morardi. ama o olaydan sonra bana sanki Beray'in hareketleri azalmis gibi geldi. aksamda kendimi dinledim ve pek yerinde durmayan kiz hareket etmez oldu.tabii ben de bi korku sabahi zor ettim. sonra kalktim ve internette okudugum gibi tatli birseyler yiyip soluma yattim. ve bir saat icinde 10 kere hareket etmesini bekledim. etmedi o kadar cok. yani bana bu sayede sabahin sekizinde cikolata yedirtti ya bu kiz helal olsun. her neyse sonra K. okula gitti ve ben geliyorum ve doktora gidiyoruz dedi. bir ertesi gune olmasina ragmen randevumuz bekleyemedik ve gittik. hemen nst ye bagladilar. normalden daha fazla tuttular sanirim. bi 45 dk.kadar bagli kaldim o alete. takiliykende uykuda oldugunu soylediler cunku kalp atislari hep ayni duzeydeydi. ayikken (!) bi 120 lere inip sonra da 160 lara falan cikarmis. neyse doktora gitti makineden cikan listeler. ve o herseyin yolunda oldugunu bi sorun olmadigini soyledi. ne yazik ki burda oyle hemen ultrasona sokmuyorlar. once olasi butun diger yollari deniyorlar eger ciddi bir sorun gorurlerse ultrasona aliyorlar. bunu bildigimden durmadan kendimi dinliyorum.ondan sonra ki gunde gittik ve kalp atislarini dinledik.gayet iyiydi.doktorun demesine gore sabah kaltigindan ogleden sonra 2 ye kadar 10 kere , 2 den de yatana kadar olan surede 10 kere hareket etmesi normalmis. oyle bir saatte 10 kere hareket etmesi her zaman olan bir durum degilmis. her neyse , sonrasinda da hareket etmesi bizi fazlasiyla rahatlatti.asya'nin da dedigi gibi simdiki eglencelerimizden birisi karnima dokunup nerede neyinin oldugunu tahmin etmek. sanirim genelde basi asagida, bacaklari da sag ust tarafta oluyor. garip bi duygu. gunler yaklastikca insan daha da sabirsizlaniyor ve biran once kavusmak istiyor.ve bu aralar (ama nazar degmesin) cok guzel uyku uyuyorum. sadece bir kere kalkiyorum ve misil misil , kesintisiz uyuyorum. gunler boyle geciyor. cok sukur ki Turkiye'deki gibi asiri sicaklar yok burda. aslinda sicak ama aksamlari serinliyor hava. gecen gece butun camlari kapatmamiz gerekti cok estigi icin. esmedigi zamanlarda klima imdadimiza yetisiyor.

2 comments:

ASYA said...

ne kadar az kilo almışsın elvan..şok oldum...bravo walla nasıl becerdin..ben kilomu sölemiim bari:P
hem o şişko göbeğim dediğin resminde minicik göbeğin var ne şişkosu:) sen beni görsen..

Kendini öyle temizlikle felan fazla yorma..dikkat et kendine..son aylarımız daha bi hassas olmamız lazım

elvan said...

asya , aslinda aldigim kilo miktari az ama cok zayif olarak baslayamadigim icin kontrollu gittim biraz.her ne kadar bu aralar salmis olsam da baslarda iyi gidiyordum. bence sen biraz abartiyorsun kilonu. resimlerde hicte cok kilo almis gibi degilsin.