Wednesday, June 06, 2007

kafa karisikligi ve kizimin cicileri

bloglarda ardisira gelen dogumlardan ve onlarin hikayelerinden etkilenmedim degil. bir yandan biraz gozum korktu fakat diger yandan da epiduralsiz normal dogum yapmakta israrliyim. bir an once bebisi kucumuza almak istiyoruz. gunler azaldikca sanirim insanin da bekleme sabri azaliyor. ama yine bu konuda da iki arada bir deredeyim. simdi rahatim, yatma saatim yok kalkma saatim yok. istedigim seyi istedigim an yapma ozgurlugune sahibim. ustumu giyinip 5 dakika icinde evden cikabiliyorum. istedigim yere gidip istedigim saate kadar kalabiliyorum. istedigim gibi rahat konusabiliyor ve izleyebiliyorum.ama bunlar 3 ay sonra lukse girecek sanirim. herseyim degisecek. planlarim hep kizima bagli olacak. bunlari basindan bilmiyor muydum sanki. biliyordum tabii ki. ama gunler yaklastikca insanin gozu mu korkuyordur ne? velhasil karisik duygular icindeyim. yakinda bir arkadasim dogum yapacak, bu sekilde daha yakindan gozlemleyebilicegim hayatin nasil degisecegini :)
bu arada ne zamandir koymak isteyip de koyamadigim resimler var.



ustteki iki resimdekiler anneannesi ve dedesinden. annemin icine hep erkek olacagi dogdugu icin herseyi mavi.bu orgu mavi elbise gibi gorunen sey aslinda tulum. biz zumrutuanka ile bir anlam veremedik ama annem cok kullanisli oldugunu ve bi sure ablamin kizinin bunun icinde uyudugunu soyledi. ( ama sanirim onunkisi pembeydi) ustteki tum takim aslinda hastaneden cikis icin cok uygun. ama bunlari giydirmeye karar verirsem arabasini pembe balonlarla ve ''it's a girl'' yazan birseylerle suslemem lazim :))
kirmizi hastasi bir annenin kizina gelen hediyelerde kirmizi olunca kizindan once annesi havalara uctu tabii!!! cok da sevimli bir tulum bayildim buna ben..bu arada bu ve alttaki 2 resimdekiler kurstan arkadaslarimin hediyesi.
bu hirka da cok sevimli , gelse de artik giydirsek kizimiza..
bluzun ustundeki islemelerle pantalondaki cicekler renklerine kadar ayni dikkatinizi cekerim.

bunlarda zumruankanin gonderdigi ciciler. pembis pembis.. simdiye kadar pembe bir battaniye disinda pembe bir seyi olmamisti ama artik var.


cok sevimliler bayildim bunlara ben. hatta ilk dogumgununde giyecegi kabarik tullu elbisesi bile hazir. :)

bu da bugun hediye edildi. doguracak olan arkadasimin annesi ormus. ozellikle sapkasindaki antenlere dikkatinizi cekerim :) ellerine saglik annesinin.orgu birsey gelince insan bi garip oluyor burda. garipsedim ama bir o kadar da hosuma gitti.

Bu da yine onlardan . dogum yapacagi icin baby shower a gelemem diye simdiden verdi cicilerini.boylelikle pembe ciciler sayisinda hatri sayilir bir artis yasanmis oldu.
bu battaniye de bir hocamdan hediye. beyaz olmasi ve sac orgu olmasi guzel ama cok tuy birakiyor ve cabuk kirlenir gibi geliyor. bakalim gorucez kullanisli mi olacak ?
simdiden o kadar cok hediye geldi ki hicbirsey almasam bile beni bayaa bi idare eder ( yani bebegi). ama o kadar guzel seyler var ki kendimi zor tutuyorum. daha da anneannesinin ve babaannesinin ordukleri ve aldiklari yok ortada.bakalim onlar da gelince sigabilecek mi dolaplarina kizimiz.

4 comments:

ASYA said...

uzuuuun zamandır yoktur elvan.bende hergün tıklıyodum bi haber var mı diye bakmak için..insan merak da ediyor uzun zaman ses çıkmayınca bi hamişten.

demek bu arada kızının cicileriyle uğraşmışsın sen..hepsi çok şeker maşallah ..kırmızıyı bende çok severim ama oğluma henüz kırmızı bişi almamamşım yeni farkettim..gelecek hediyeleri de düşününce gerçekten bazen frenlemek gerekiyor kendimizi..

Hepsini güle güle giysin inşallah..

Epiduralsiz doğum yapma istediğin şaşırttı beni..walla çok büyük cesaret..bende senin gibi blogları okudukça kafam karışıyor..ama epiduralsiz düşünemiyorum kendimi..
bakalım sıra bende:) önce beni görüces:)

Anne ve Bebisi said...

Normal doğum kesinlikle ama neden epidural istemiyorsun? Normal doğumda epidural alabilirsin ve epiduralle normal doğum çok büyük kolaylık. Ben öyle doğum yaptım ve çok memnun kaldım. Hamilelere her zaman ağrı kesiciler konusunda open mind olmaları tavsiye edilir. Doğum sırasında fikrin çok değişebilir çünkü. Bir de kendini her şeye hazırla fikren, crebro-Meltem gibi acil sezaryen dahi sözkonusu olabilir. Kendini hazırlarsan sonrasında psikolojik olarak rahat edersin.
Ne olursa olsun, önce bebiş sonra ben sağlıklı olayım, önemli olan bu diye düşün, her şey çok güzel olsun:)

Bebekle birlikte hayat elbette değişiyor biraz ama zorlaştığını düşünmüyorum. Ben hep olumlu düşündüm ve şimdi faydasını görüyorum:) Olumsuzluklara değil, olumlu şeylere alıştır kendini. Bence bebekle hayat çok keyifli, hem de hiç de zor falan değil:) Çok güzel bir macera, eski hayatımı aramıyorum şahsen:)))

Annenin ördüğü şey, baby sleeping bag dedikleri şey:) Uyurken tepinip üstüne açma ihtimali yok:) Çok kullanışlı, bende henüz yok ama kış için alayım bir tane diye düşünüyorum.

Bir de, bol bol body ve uyku tulumu al. En çok onlar kullanılıyor demişlerdi bana hamileyken:)Şimdi ben aynısını söylüyorum:))

Anne ve Bebisi said...

Bu arada, basit masit, mutlaka kendin bir battaniye ör. Şöyle pamuklu ipten, hafif bir şey. Hem hatıra oluyor hem de çok kullanışlı:)))

elvan said...

esra , epidurali istemememin nedeni igne korkum olmamasina ragmen riskli olabilecegi icin istemiyorum. herkes yaptiriyor ve rahat ediyor ama ne biliyim yersiz bir korku belki de benimki. tabii o anda ne olacagini bilemiyor insan. belki yerlerde surunucem bana epidural yapin diye :) okuduklarimdan sonra artik dogum esnasinda herseye hazirlikli olmam gerektigini anladim.
aslinda benim korkularim neyle karsilasacagini bilememenin verdigi sikinti. sanirim bebek kucagima geldikten sonra bu dusunduklerimden eser kalmayacak.
battaniye demissin ama ben cengel atmak disinda bi orgu bilmem. ama dur heves ettim. belki bi bilenden yardim alabilirim. :)